niedziela, 18 sierpnia 2013

The Conjuring


Reżyseria: James Wan; Kraj: USA; Rok: 2013
Liczna rodzina wprowadza się do domu, a tam straszy! Że niby jakiś demon czy coś. Rodzina postanawia skorzystać z pomocy sławnej pary badającej wszelkiego typu nadprzyrodzone zjawiska.

Nie zawiodłem się. Bardzo dobry film grozy jak na dzisiejsze czasy. Główne role całkiem fajnie obsadzone. Bardzo fajnie, że zostawili sobie furtkę na sequel.
Ocena:
 9,1
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
 
Plusy dodatnie: 
• Klimacik
• Straszy
• Obsada
Minusy ujemne: 
• Zakończenie
Polski tytuł:
Obecność
Pierwsza kwarta grozy:
No, no, taki klimacik w amerykańskim horrorze? To już rzadkość. :)
Miss planu:
Vera Farmiga

  Posiłek na seans:  
Nic
Połowa grozy: 
To je dobre!
Czy czwarte grozy: 
Kurde, ale mają fajne bryki.
Tyyyle grozy: 
Majstersztyk.

piątek, 9 sierpnia 2013

Anazâ


Reżyseria: Takeshi Furusawa; Kraj: Japonia; Rok: 2012; aka Another
Klasa 3c wydaję się być całkiem normalną, przyjazną grupą młodzieży. Gdy się jednak bliżej przyjrzeć, okazuje się, że jedna z osób traktowana jest jak powietrze. Czy to duch? Naprawdę myślisz, że byłoby tak prosto?

Świetny film. Wciąga niemiłosiernie i jest jednym z tych, które zapamiętam. 

Fajnie byłoby kiedyś zniknąć.
Ocena:
 7,6
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
"Widzę kolor śmierci."
 
Plusy dodatnie: 
• Fabuła
• Wciągający

Minusy ujemne: 
• Śmierci trochę nazbyt wydumane
• Kiepskie efekty

Polski tytuł:
-brak-
Pierwsza kwarta grozy:
Coś za łatwo przyjęli świeżaka do klasy.
Miss planu:
-nie stwierdzono-

  Posiłek na seans:  
Takie żelki ocukrzone
Połowa grozy: 
Ale mu dali ignora.
Czy czwarte grozy: 
Jak za oknem nie przestanie mi napieprzać piła mechaniczna, to użyje jej przeciwko właścicielowi.
Tyyyle grozy: 
Fajny film.

poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Thongsuk 13


Reżyseria: Taweewat Wantha; Kraj: Tajlandia; Rok: 2013; aka Long Weekend
Piątka przyjaciół, w tym upośledzony przydupas, wybiera się na tajemniczą wyspę, celem zrobienia melanżu. Okazuje się, że trafili zupełnie nie w porę. Na wyspie bowiem budzi się demon.

Nie bójcie się słowa "weekend" w tytule. Film nie ma nic wspólnego z dziełem polskiej kinematografii, choć i ten nasz można określić mianem horroru. 

Long Weekend to jeden z lepszych filmów grozy tego roku. Świetne efekty wizualne, ładne dziewczyny i mikrozawały. Taki azjatycki horror w amerykańskiej oprawie. CZAD.
Ocena:
 9,1
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ●● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
 
Plusy dodatnie: 
• Efekty
• To straszy!
• Ładne Azjatki
Minusy ujemne: 
• Nie stwierdzono
Polski tytuł:
-brak-
Pierwsza kwarta grozy:
Jestem megapozytywnie zaskoczony.
Miss planu:
Sheranut Yusananda

  Posiłek na seans:  
Komary
Połowa grozy: 
Rany, jakaż dobrość.
Czy czwarte grozy: 
Trzech żywych ludzi kłóci się o to, który z nich jest martwy.
Tyyyle grozy: 
ALE TO BYŁO DOBRE

sobota, 3 sierpnia 2013

The Possession of David O'Reilly


Reżyseria: Andrew Cull; Kraj: W. Brytania; Rok:2010
David, zdewastowany po odkryciu, że jego partnerka pyka się z innym, wpada do mieszkania Kate i Aleksa. Zaczyna mieć haluny o diabłach i czartach, co udziela się również gospodarzom.

Całkiem oryginalny horror. Po tytule spodziewałem się typowego filmu o opętaniu i egzorcyzmach, a tu troszkę inne podejście do tematu występuje. Jest kilka niepotrzebnie przedłużanych momentów, ale to nie wpływa zbytnio na szybkość rozwoju akcji. Miałem wrażenie, że całe zdarzenie po prostu się "stało". Bez gry wstępnej, prosto z mostu.
Ocena:
 6,8
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
 
Plusy dodatnie: 
• Klimat
• Napięcie
• Mindfuck
Minusy ujemne: 
• Niektóre reakcje
trochę przesadzone
• Sporadyczne dłużyzny
Polski tytuł:
---
Pierwsza kwarta grozy:
Francesca Fowler wygląda tu jak Jennifer Morrison.
Miss planu:
Zoe Richards

  Posiłek na seans:  
Parówki i musztarda
Połowa grozy: 
Ale krzywa faza.
Czy czwarte grozy: 
No bo po co uciekać gdzie pieprz rośnie? Zostańmy jeszcze na noc.
Tyyyle grozy: 
Dziwność.

czwartek, 1 sierpnia 2013

Czy postraszy? #1


Najpierw może słowo wstępu. Z okazji tego, że poprzedni post był postem setnym, postanowiłem zrobić stały, cykliczny łam na tymże blogu. Co jakiś czas więc, pojawiać się będzie post z newsami ze świata horroru. Happy? Zaczynamy więc pierwsze doniesienia z piekła. 

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● 

9 września 2013 - to data premiery filmu Saturday Morning Mystery.… Czworo młodych łowców duchów wybierze się do starej szkoły o nie do końca wesołej historii. Tyle, póki co, piszą o fabule. Jest jednak trailer (link poniżej), który sprawił, że według mnie film zapowiada się... kiepsko. Czuję, że wyjdzie z tego jakieś pseudo Disneyowskie ch*j wie co.


● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

Była czwórka przyjaciół, to teraz niech będzie piątka. Grupka ta wybierze się do opuszczonej kopalni. Bardzo to odkrywcze z mojej strony zwłaszcza, że tytuł to Abandoned Mine. Będą duchy, strachy i górnicy. 
Producenci zapowiadają, że to najlepszy tego typu film od Znaków. Śmiem wątpić, ale zobaczy się. Premiera już 15 sierpnia. :)


 ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

O, teraz będzie coś ciekawego. Mundurowy z Alaski pozna pewną panią, która uciekła mordercy. Teraz mundurowy będzie próbował wyegzekwować  sprawiedliwość.  
Mało tego, że film oparty będzie na faktach, to jeszcze w głównych rolach wystąpią Nicholas Cage oraz John Cusack. Jak tu takie coś przegapić? Frozen Ground będzie miał premierę już 23 sierpnia.



 ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● 
 

Jeden z najbardziej przeze mnie oczekiwanych horrorów, to wychodzący 13 września Insidious: Chapter 2. Będzie to kontynuacja losów rodziny Lambertów, którzy naiwnie myślą, że "już po wszystkim". Zapowiedź filmu poniżej.



Die Säge des Todes


Reżyseria: Jesus Franco; Kraj: RFN; Rok: 1981; aka Bloody Moon
W jakimś dziwnym kampusie dla kobiet grasuje morderca, zabijający dziewczęta jedna po drugiej. Jednak czy naprawdę chodzi tu o mordercę? Czy może o... morderców?

Dyskotekowa kula, piwo i wrotki. Oldschoolowy klub disco w pełnej krasie. Fajne czasy. 

Szkoda, że film nie był równie fajny. Roi się od błędów, idiotyzmów i drewnianych dialogów. Nie wspominając o tym, że autorzy filmu wzięli sobie za zadanie pokazać jak najwięcej cycków zamiast skupić się na fcałej reszcie. A ta melodia... jeszcze raz ją usłyszę, to eksploduję.
Ocena:
 3,5
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
--brak--
 
Plusy dodatnie: 
• Aktorki
• -
• -
Minusy ujemne: 
• Sztuczne dialogi
• Cycki ponad fabułą
• Wtórna muzyka
Polski tytuł:
Krwawy Księżyc
Pierwsza kwarta grozy:
Tutaj wszyscy słuchają tej samej piosenki. Sekta jakaś czy co?
Miss planu:
Olivia Pascal

  Posiłek na seans:  
Kiełbasa na gorąco
Połowa grozy: 
Balon przebity. :(
Czy czwarte grozy: 
Przynajmniej go Mercedesem przejechał...
Tyyyle grozy: 
Tak jest. Proś o pomoc starą babę na wózku... LOGIKA

sobota, 20 lipca 2013

Jedné noci v jednom městě


Reżyseria: Jan Balej; Kraj: Czechy; Rok: 2007
Mrówki, psi grabarz, ryby kumplujące z drzewami, kawiarnia duchów i zapijaczone mordy. Przepis na czeski horror animowany.

Nie jest to horror według definicji współczesnej. Nie ma wyskakujących zza krzaka pysków ani galonów posoki. Jest za to atmosfera mroku i surrealizm. Horror poniekąd w rozumieniu ludzi epoki romantyzmu.
Ocena:
 9,4
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
"Pivo!"
Polski tytuł:
Pewnej nocy w pewnym mieście
Pierwsza kwarta grozy:
Ktokolwiek robił tym postaciom twarze, jest genialny.
Połowa grozy: 
Pan drzewo i pan ryba poszli na piwo. Spoko.
Czy czwarte grozy: 
Nie wiem co tu napisać.
Tyyyle grozy: 
Strzeż się wielkiego cyca!

środa, 17 lipca 2013

The Echo


Reżyseria: Yam Laranas; Kraj: USA; Rok: 2008
Wychodzi kolo z więzienia i wprowadza się do mieszkania po matce. Zza ściany słyszy awanturę sąsiadów, ale... sąsiadów nie ma. Jest tylko śmierć i halucynacje z niedożywienia.

Jest kilka momentów, które mnie przestraszyły, szczególnie dźwiękowo. Jednak im bliżej końca tym film przybiera na byciu ckliwym gównem. Dodatkowo gra aktorska trochę trąci drewnem.
Ocena:
 4,8
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
Polski tytuł:
Echo
Pierwsza kwarta grozy:
Ale ma skiśniętą minę.
Połowa grozy: 
Jednak kawa wystarczyła.
Czy czwarte grozy: 
Hehe, siadła na zamkniętym kiblu.
Tyyyle grozy: 
Duchy sie bijo!

niedziela, 14 lipca 2013

Braindead


Reżyseria: Peter Jackson; Kraj: Nowa Zelandia; Rok:1992
Wszystko zaczyna się od wrednej szczuromałpy, która ugryzła jeszcze wredniejszą matkę Lionela. Wszystko co następuje to istna apokalipsa, mocno krwiopochodnym płynem  nakrapiana.

Ten film to jedna wielka groteska. Mimo swojej niekrytej kiczowatości uważam go za geniusz. Wyraziste postacie, kreatywne rozwiązania i beczka śmiechu.

Z filmu można wyciągnąć kilka ważnych nauk: krasnalem ogrodowym można osłabiać zombie, dzieci ZAWSZE są nieznośne, głowa zombiaka może posłużyć jako gustowny abażur.
Ocena:
 8,5
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
"Twoja matka zjadła mi psa!"
Polski tytuł:
Martwica Mózgu
Pierwsza kwarta grozy:
Tylko mi Lionel przypomina Georga MacFly'a?
Połowa grozy: 
Ksiądz karateka. Seems legit.
Czy czwarte grozy: 
No bo etykietki się czyta.
Tyyyle grozy: 
Nie mogę uwierzyć, że to się skończyło happy endem.

czwartek, 11 lipca 2013

Zhixi


Reżyseria: Bingjian Zhang; Kraj: Chiny; Rok: 2005; aka Suffocation
Czy sen to czy jawa?
Pewien fotograf zaczyna miewać sny, w których morduje modelkę, z którą ma romans. Gorsze jest to, że kobieta znika i ukazuje się fotografowi jako duch. Czy zatem fotograf jest mordercą? Mężczyzna pomoc znajduje u sąsiadki - psychiatry - i jej psa.

Oj, zaiste zakręcone to filmidło. Dość trudno przebrnąć przez film. Przepełniony klimatem i różnego rodzaju symboliką film nie jest jednak dla każdego. Lubię tego rodzaju kino, ale tutaj nie podołałem i pochłonęła mnie nuda. :(

Warto dodać, że Zhixi uznaje się za pierwszy chiński thriller psychologiczny.
Ocena:
 5,6
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
Polski tytuł:
Duszenie
Pierwsza kwarta grozy:
Jakaż intryga.
Połowa grozy: 
Nudzi mi się.
Czy czwarte grozy: 
W pewnym momencie zaczęło robić się ciekawie. Jednak szybko wróciło do normy.
Tyyyle grozy: 
Pies :(

niedziela, 7 lipca 2013

The Lords of Salem


Reżyseria: Rob Zombie; Kraj: Kanada, USA, W. Brytania; Rok: 2012
Do miasteczka Salem powracają niegdyś stracone na stosie wiedźmy. Ich celem jest wykorzystanie pewnej prezenterki radiowej do celów prokreacyjnych z diabłem. Fair enough.

Wiadomo, że produkcje Zombiego nie będą lubiane przez każdego.  Sam nie należę do fanów jego dzieł filmowych i ten film mnie raczej w tym przekonaniu utwierdza. Kilka ujęć i pomysłów było bardzo dobrych, ale co z tego, że mam pięć złotych, skoro musiałem wygrzebać je z kopalni gówna. Bardzo przypadła mi do gustu główna bohaterka (którą gra żona Roba Zombiego!).
Ocena:
 5,8
Groza:  
Klimat:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Wizualia:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Fabuła:   ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Aktorstwo:  ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Ogólny fun:  ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Cytat filmu: 
-brak-
Polski tytuł:
--brak--
Pierwsza kwarta grozy:
Póki co kiepsko.
Połowa grozy: 
Ta melodia faktycznie mogłaby przywołać szatańskiego yeti.
Czy czwarte grozy: 
Dlaczego diabeł wygląda tu jak wędzony indyk?
Tyyyle grozy: 
Miałkie zakończenie.
Następny wpis Poprzedni wpis
Weź mi co wylosuj